A weboldal viselkedésalapú reklám cookie-kat használ, az adatkezelésre az Adatkezelési tájékoztatóban leírtaknak megfelelően kerül sor. A MINDET ELFOGADOM gomb megnyomásával a szükséges és a marketing cookiekat is elfogadja. A Beállítások módosításával módosíthatja a cookie beállításokat. A beállításokat a későbbiekben is bármikor módosíthatja a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.

 

Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

Alábbi, aktuális ÁSZF (Általános szerződési feltételek) letölthető IDE KATTINTVA


Tartalomjegyzék:

Ászf - egloshop.hu

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

    A Partnerek adatai

2. FOGALMAK

3. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

4. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

5. MEGVÁSÁROLHATÓ ÁRUK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

6. RENDELÉS MENETE

7. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

8. A SZOLGÁLTATÓ, MINT KÖZVETÍTŐ SZOLGÁLTATÓ FELELŐSSÉGE

9. ELÁLLÁS JOGA (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ VÁSÁRLÓK ESETÉN!)

10. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

11. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓK ESETÉN!)

12. VEGYES RENDELKEZÉSEK

13. PANASZKEZELÉS RENDJE (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓK ESETÉN!)

14. SZERZŐI JOGOK

15. ADATVÉDELEM


Általános szerződési feltételek – egloshop.hu

 

Jelen dokumentum (továbbiakban: ÁSZF) az EGLO LUX Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató) szerződéses jogviszonyban álló partnerei (továbbiakban Partner) és a Szolgáltató által a www.egloshop.hu, www.eglosop.hu weboldalakon (továbbiakban: weboldal, weblap, webshop, webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó (továbbiakban: Ügyfél, fogyasztó, felhasználó, vevő), együttesen: Felek jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A webáruházon keresztül a felhasználó (vevő) által leadott elektronikus rendelésleadással a jelen szerződésben írt feltételekkel szerződéses jogviszony jön létre a vevő és a Partner között.

 

Partner csak Magyarországi címre (helyrajzi számra nem!) szállít.

 

A weboldalon keresztül elérhető termékek és szolgáltatások igénybevételének feltételeit az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) szabályozza.

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (www.egloshop.hu, www.eglosop.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: www.egloshop.hu/aszf.

 

 

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

 

A szolgáltató neve: EGLO LUX Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

A szolgáltató székhelye (és a panaszkezelés helye): 2120 Dunakeszi, Fő út 143. A. ép.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: shopinfo@eglo.com

Cégjegyzékszáma: 13 09 160830

Adószáma: 12099162-2-13

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Telefonszáma: 06-27/341-353

A szerződés nyelve: magyar

 

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Telefon: 06-1/234-5011

E-mail: info@shoprenter.hu

Adatkezelési tájékoztató: https://www.shoprenter.hu/egyeb/adatvedelmi-nyilatkozat/

A Partnerek adatai:

 

Cégnév:            Dikán László ev.

Székhely:         6500 Baja, Szabadság u. 19.

e-mail cím:        fokusz@emitelnet.hu

Telefonszám:     06-79/425-447

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           Fókusz Csillárbolt

 

Cégnév:                     DuóVill Kft.

Székhely:                 2100 Gödöllő, Hunyadi János utca 20.

e-mail cím:              duovill@index.hu

Telefonszám:        06-28/545-500, 06-70/466-0027

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                   DuóVill Csillár és Lámpa Szalon

 

Cégnév:                    Elektrocentrum Kft.

Székhely:                 1037 Bp. Bécsi út 250.

e-mail cím:              info@deborah.hu

Telefonszám:        06-1/439-3441

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                   Deborah Lámpa Stúdió

 

Cégnév:            Elektro Profi Kereskedelmi Kft

Székhely:          1148 Budapest, Fogarasi út 2-6.

e-mail cím:        kereskedelem@elektroprofi.hu

Telefonszám:     1/204-4300

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           ELEKTRO PROFI Kereskedelmi Kft.

 

Cégnév:           FARAD SYSTEM KFT.

Székhely:         2330 Dunaharaszti, Fő út 30.

e-mail cím:        info@otthonfenyei.hu

Telefonszám:     24/537-240

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           OTTHON FÉNYEI lámpabolt

 

Cégnév:            FOGARASI Ép-GéPéSZ Kft.

Székhely:          1149 Budapest, Fogarasi út 9.

e-mail cím:        egloshop@gpsz.hu

Telefonszám:     84/506-720

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           FOGARASI Ép-GéPéSz Kft.

 

Cégnév:            Haluxvill Kft.

Székhely:          1089 Budapest, Vajda Péter u. 13.

e-mail cím:        info@haluxvill.hu, budaors@haluxvill.hu, egloshop@haluxvill.hu

Telefonszám:     1/210-2866, 23/428-435

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):          Haluxvill Kft. Villamossági Szakkereskedés (Budaörs, Budapest)

 

Cégnév:                KÖRÖSFÉMKER Kft.

Székhely:              5600 Békéscsaba, Jókai u. 48.

e-mail cím:            egloshop@korosfemker.hu

Telefonszám:        66/446-297

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                   KÖRÖSFÉMKER Kft.

 

Cégnév:                Kujbusvill Villamossági Kereskedőház Kft.

Székhely:              4030 Debrecen, Vágóhíd u. 3.

e-mail cím:            info@kujbusvill.hu

Telefonszám:        52/520-500

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                   Kujbusvill Villamossági Kereskedőház Kft.

 

Cégnév:           LÁMPAHÁZAK KFT. 

Székhely:         8315 Gyenesdiás, Kereskedők u. 8. 

e-mail cím:        info@lampahaz.hu

Telefonszám:     83/516-030; 30/510-8027

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           LÁMPAHÁZ (Gyenesdiás, Szombathely)

 

Cégnév:            Lüster Kft.

Székhely:          8200 Veszprém Kossuth út 6

E-mail cím:        lusterkatacsillar@gmail.com

Telefonszám:     88/329-822

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           Napfény Csillár Szaküzlet

 

Cégnév:            L-Cont Villamossági Kft.

Székhely:          9027 Győr, Budai út 5.

E-mail cím:        egloshop@l-cont.hu

Telefonszám:     96/515-173

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           L-Cont Villamossági Kft – Lámpagaléria

 

Cégnév:             NASZÁLY “97” Kft.

Székhely:          2600 Vác, Naszály út 1-3.

e-mail cím:        naszaly97@gmail.com

Telefonszám:     27/308-373

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon): Konyhastúdió&Világítástechnikai Szaküzlet

 

Cégnév:            Otthon-Lux 2010 Kft.

Székhely:          6724 Szeged, Garam u. 3. B I/1.

e-mail cím:        zsike3967@gmail.com

Telefonszám:     70/257-1530

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           OTTHON-LUX LÁMPASZAKÜZLET

 

Cégnév:                     PÉ-ME Kft.

Székhely:                 7030 Paks, Fehérvári út 31.

e-mail cím:              egloshop@ujhazpaks.hu; info@ujhazpaks.hu

Telefonszám:        30/330-7498

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                   újHÁZ Centrum / PÉ-ME Kft.

 

Cégnév:           QUATTRO LUX Kft. 

Székhely:          3525 Miskolc, Jókai u. 6. 

e-mail cím:        fenycentrum@fenycentrum.hu

Telefonszám:     30/9950-633

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           QL FÉNYCENTRUM

 

Cégnév:            SZOLL-LUX KFT.

Székhely:          4400 Nyíregyháza, Szarvas u. 5-7.

e-mail cím:        szolllux@t-online.hu

Telefonszám:     30/559-0555

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           Szoll-lux Kft.

 

Cégnév:           VÁCZI-VILL KFT. 

Székhely:         6600 Szentes, Rákóczi F. u. 155.

e-mail cím:        level@vaczi-vill.hu

Telefonszám:     63/561-100

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           Váczi-Vill Kft.

 

Cégnév:                Watt-art Kft.

Székhely:              1023 Budapest, Harcsa u.2.

e-mail cím:           info@fenymania.hu

Telefonszám:       1/783-8868

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                Fénymánia Lámpaüzlet

 

Cégnév:            WEBS KFT.

Székhely:          7621 Pécs, Rákóczi út 61.

e-mail cím:        szakuzlet@webs-kft.hu

Telefonszám:     72/332-492

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):           WEBS Világítástechnika

 

Cégnév:            Winkler Villamosság Kft.

Székhely:          9200 Mosonmagyaróvár, Károly út 22.

e-mail cím:        rendeles@lampabolt.com

Telefonszám:     20/467-3665

Üzlet feltüntetett neve (Személyes átvétel oldalon):                Winkler Villamosság

 

 

2. FOGALMAK

 

2.1. Partner: A Partner egy gyűjtőfogalom, az a jogi vagy természetes személy (vállalkozó), aki Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban áll, és akitől Felhasználó meg tudja rendelni a kívánt termékeket.

 

2.2. Együttműködési megállapodás: a Szolgáltató és a Partner (vállalkozó) között létrejött egyedi megállapodás, amely tartalmazza a szerződés jelen ÁSZF-ben nem szabályozott lényeges tartalmi elemeit, a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezését.

 

2.3. Közvetítő szolgáltató: az információs társadalommal összefüggő közvetítő szolgáltatást nyújtó szolgáltató.

 

3. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

 

3.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

3.2. A jelen Szabályzat 2024. augusztus 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

 

3.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

3.4. A megrendeléssel létrejött szerződés nyelve magyar, a magyar nyelv nem tudásából eredő félreértésekért, károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 

3.5. Szolgáltató a Szolgáltatás 95%-os rendelkezésre állást garantálja, éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató megfelelő időben (karbantartást megelőző 5 munkanap) előre értesítette Felhasználót és Partnert a weboldalon.

 

3.6. A Szolgáltató jogosult az Együttműködési megállapodás megkötését megtagadni, ha a Partnernek díjtartozása áll fenn a Szolgáltatóval szemben, vagy a korábbi szerződés megszüntetésére a Partner súlyos szerződésszegése miatt került sor.

 

 

4. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

 

4.1. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

 

4.2. A Szolgáltatót/Partnert a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

4.3. A Szolgáltatót/Partnert nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

 

5. MEGVÁSÁROLHATÓ ÁRUK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

 

5.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Bizonyos árukat csak gyűjtő csomagban lehet megvásárolni, melyekről az áruk adatlapján ad tájékoztatást a Szolgáltató.

 

5.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti az áru nevét, leírását, az árukról fotót jelenít meg.

 

5.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató és Partner teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

5.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Partner nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

 

6. RENDELÉS MENETE

 

6.1. A weboldalon történő áru megrendelésének visszaigazolásával szerződés jön létre a Felhasználó és Partner között.

 

6.2 Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

 

6.3. Felhasználó a megvásárolni kívánt áru, áruk darabszámát beállítja.

 

6.4. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott árukat. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

 

6.5. Amennyiben Felhasználó további árut szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt áru darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség módosításakor a mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

 

6.6. Felhasználó megadja a kapcsolattartási adatait, majd kiválasztja a szállítási/fizetési módot, és megadja a szállítási/számlázási címet. A szállítási/fizetési módok típusai a következők:

 

6.6.1. Szállítási módok/Szállítási költség:

-Házhozszállítás Magyarország területére MPL futárszolgálattal és egyéb futárszolgálattal (Partnerenként eltérő). Amennyiben a Kosárban lévő áru össz súlya és/vagy össz mérete meghaladja azt a mennyiséget, amit a Partner a Vevő által kiválasztott szállítóval szállíttatni tud, fenntartjuk a jogot, hogy Partner – a vevővel előzetesen egyeztetve – más szállítóval szállítson.

Házhozszállítás díja

  • bruttó 0 Ft - 49 999 Ft közötti megrendelés esetén bruttó 2490 Ft (1990 Ft szállítási díj+500 Ft csomagolási költség)
  • bruttó 50 000 Ft – 79 999 Ft közötti megrendelés esetén bruttó 1990 Ft (1490 Ft szállítási díj+500 Ft csomagolási költség)
  • bruttó 80 000 Ft felett 0 Ft

Az ÁSZF-ben feltüntetett szállítási díj esetenként változhat, például akciók esetén - erről a weboldalon tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználókat.

- Személyes átvétel a felsorolt Partner üzletekben. Szállítási díj ez esetben nem kerül felszámításra. Partner az árut az értesítéstől számított 14 naptári napig tárolja, majd törli a megrendelést.

 

6.6.2 Fizetési módok:

Felhasználó a megrendelésének ellenértékét a következő módokon tudja kiegyenlíteni:

 

  • Készpénzben, vagy bankkártyával az áru Partner üzlethelyiségében vagy egyéb Partner által megjelölt helyen történő átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó a Partner üzlethelyiségében vagy a Partner által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg az áru vételárát készpénzben, vagy bankkártyával. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. Személyes átvétel esetén a számlát a Pénztár oldalon a Szállítási módoknál kiválasztott Partner állítja ki Felhasználó részére. Személyes átvétel és bruttó 200.000 Ft feletti rendelési érték esetén Partnernek lehetősége van előleg befizetését kérni, melynek pontos mértékét, összegét a visszaigazoló e-mail tartalmazza.
  • Utánvétellel: Amennyiben a megrendelt áru futárszolgálattal kerül kiszállításra, és a szállítható áruk értékének összege nem haladja meg a bruttó 300.000,- Ft-ot, Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesíti készpénzben a megrendelt áru(k) átvételekor. Az utánvétel díja bruttó 490,- Ft.  Utánvétel fizetés esetén a számlát a vevő által kiválasztott Partner állítja ki a Felhasználó részére. Futárszolgálatos szállításnál Felhasználó köteles pontos összeggel készülni, mert pénzváltásra a futár nem kötelezhető.
  • Előre utalással:

- bruttó 300.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén a szállítás megkezdéséhez a visszaigazolt áruk szállítási költséggel növelt értékét a Partner által e-mailben megküldött bankszámlára előre utalni szükséges.

- vevő választása szerint személyes átvétel vagy házhoz szállítás esetén is lehetséges előre utalás. Ez esetben a Felhasználó által a Szállítási módokban kiválasztott Partner e-mailben megküldi Felhasználónak az előre utaláshoz szükséges adatokat.

 

6.7. A szavatossági, jótállási, elállási igényt Felhasználó a számlát kiállító cégnél, tehát Partnerrel szemben tudja érvényesíteni.

 

6.8. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel az árunál vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

6.9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt áru(k) minősége és mennyisége megfelelő-e. Az áru(k) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 

6.10. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban.

 

6.11. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

 

6.12. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található árukat, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.

 

6.13. Felhasználó és Partner e-mail-ben a megrendelés elküldését követően automatikus visszaigazolást kap Szolgáltatótól. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató/Partner kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

6.14. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a 6.12 pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Partner a 6.12 pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés teljesítéséről.

 

 

7. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

7.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10:00 és 16:00 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Partner ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

 

7.2. Általános teljesítési határidő

 

- RAKTÁRON LÉVŐ áruk, és árunként 20 db alatti megrendelés esetén a szerződés létrejöttétől számított 4-11 munkanap.

- árunként 20 db feletti megrendelés esetén a szerződés létrejöttétől számított 4-60 munkanap. Telefonon majd e-mailben egyezteti Partner a szállítási határidőt, és csak akkor jön létre a felek között szerződés, ha ezt a Felhasználó elfogadja. Különösen nagy mennyiségű megrendelés esetén, amikor az áru a megrendelőnek külön kerül legyártásra, a szállítási határidő 90 munkanapra is növekedhet.

- Raktáron nem lévő áruk esetén 10-90 munkanap, amennyiben a gyártása még nem szűnt meg. Ez esetben is személyesen egyezteti Partner a Felhasználóval a szállítási időt. (Az Outlet kategóriában szereplő áruk, ill. a KIFUTOTT, NEM SZÁLLÍTHATÓ jelöléssel ellátott áruk gyártása megszűnt, nem szállíthatók.)

- Az újdonságok egy része esetében akár 4-5 hónap is lehet a szállítási határidő. Ezen áruk esetében a várható szállítási határidő az áru mellett feltüntetésre kerül.

- Év végén/év elején, illetve bizonyos helyzetekben a szállítási határidő meghosszabbodhat, erről a weboldalon ad Szolgáltató tájékoztatást.

 

7.3. Ha Partner a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

 

7.4. Partner felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt áru(ka)t (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

Ez azt jelenti, hogy Partner a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt áru(ka)t – az áru(k)hoz kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

Felhívja Partner a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

 

 

8. A SZOLGÁLTATÓ, MINT KÖZVETÍTŐ SZOLGÁLTATÓ FELELŐSSÉGE

 

A közvetítő Szolgáltató felelősségére a 2001. CVIII. tv. 7-12. §-a az irányadó. A jogszabály itt érhető el: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100108.TV

 

 

9. ELÁLLÁS JOGA (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ VÁSÁRLÓK ESETÉN!)

 

9.1 Felhívjuk a Felhasználók figyelmét, hogy az elállási jogot a számlát kiállító cégnél, tehát a Partner elérhetőségein gyakorolhatják.

 

9.2. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt áru kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt árut. Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

 

9.3. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

 

9.4. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

 

9.5. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.

 

9.6. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

9.7. Az áru visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató/Partner nem vállalta e költség viselését.

 

9.8. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót az áru visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Partner azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

9.9. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

9.10. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a)  szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

b)  olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;

d) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

e) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;

f) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

g) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

h) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

i) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

j) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

k) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

l) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

 

9.11. Partner az áru visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

 

9.12. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

9.13. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később Partnernek visszaszolgáltatni. Ha a Partner az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a Partnernek.

 

9.14. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

 

9.15. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja az árut / árukat. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

 

9.16. A fogyasztó kizárólag az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

 

9.17. A Partner nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Partner által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 

9.18. A visszatérítést Partner mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

9.19. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a számlát kiállító cég, a Partner elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár az elállási nyilatkozatminta kitöltésével, mely letölthető innen: https://www.egloshop.hu/elallasi-nyilatkozat-minta), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Partner. A megrendelt árut postai úton, vagy futárszolgálat segítségével, vagy személyesen juttathatja vissza Fogyasztó a számlát kiállító cég, tehát a Partner részére. Portósan feladott csomagot nem vesz át a Partner.

 

9.20. A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

9.21. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

 

9.22. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

 

9.23. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

9.24. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

 

9.25. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

9.26. Elállási jog gyakorlásának a menete:

 

9.26.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Partner elérhetőségein jelezni.

 

9.26.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben az áru kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

 

9.26.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt árut a Partner címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Ha a Partner az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a Partnernek.

 

9.26.4. A Partner azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Partner által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

9.26.5. Több áru adásvételekor, amennyiben az egyes áruk szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott áru, illetve több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darabnak kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

 

10. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

 

Hibás teljesítés

 

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

 

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

Kellékszavatosság

 

10.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

 

Felhasználó a számlát kiállító cégnél, tehát Partner hibás teljesítése esetén a Partnerrel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

10.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

 

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Partner számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
  • vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Partner adott okot.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • a) a Partner nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
  • b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Partner megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
  • c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
  • d) a Partner nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Partner észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Partnert terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Partner nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Partner rendelkezésére kell bocsátania.

A Partnernek a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Partnernek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a Partnernek az érintett árut; és
  • b) a Partnernek haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

10.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

 

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a Partner felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

  • a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
  • b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

 

10.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Felhasználó a számlát kiállító céggel, tehát Partnerrel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

10.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)

 

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Partner nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

 

Termékszavatosság (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ Felhasználók ESETÉN!)

 

10.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

10.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

 

10.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

10.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

10.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

 

10. 11. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

  •  a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  •  a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  •  a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás (Új termék esetén) (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ Felhasználók ESETÉN!)

 

10.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Partner jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

 

10.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Partner vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 

Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Partner székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

 

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

Törekedni kell a 15 napra

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Partnernek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Partner a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

Ha kiderül, hogy nem javítható a termék

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Partner részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Partner köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Partner köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha negyedszer is elromlik a termék

Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Partner köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Partner köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani

Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény Partner részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Partner köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Partner köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

10.14. Mikor mentesül a Partner a jótállási kötelezettsége alól?

 

A Partner jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

 

10.15. Partner nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

 

10.16. Partner nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

.

10.17. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Partner köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 

 

10.18. Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

 

10.19. Önként vállalt jótállás:

A fentieken felül a gyártó (EGLO Leuchten GmbH) bizonyos esetekben hosszabb időtartamú jótállási időt vállal önként, az alábbi feltételek szerint: https://www.egloshop.hu/eglo-gyartoi-garancia

 

11. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓK ESETÉN!)

 

11.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

 

11.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

 

11.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Partnert terhelik (Ptk. 6:166. §).

 

11.4. A Partner a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

11.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

 

11.6. Ha a Partner a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

 

11.7. A Partner a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

11.8. A Partnernek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Partner a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

 

12. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

12.1. Partner kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

12.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

12.3. Amennyiben Partner a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Partner egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

12.4. Szolgáltató és Partner, továbbá Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

12.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. 

 

12.6. Partner kizárólag Magyarország területén belül szállítja ki a termékeket.

 

12.7. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

 

12.8. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

 

12.9. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

 

 

13. PANASZKEZELÉS RENDJE (KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓK ESETÉN!)

 

13.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

 

13.2. Szolgáltató és Partner a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató/Partner a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

13.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató/Partner 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi a Szolgáltató/Partner, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

13.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

 

13.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

 

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

13.6. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Békéltető testületek

13.7. A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a)  kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

 

13.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

 

13.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

13.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

13.11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

 

14. SZERZŐI JOGOK

 

14.1. Miután az egloshop.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az egloshop.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót ugyanakkor bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

 

14.2. Az egloshop.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

14.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

 

14.4. Tilos az egloshop.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az egloshop.hu weboldal vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

 

14.5. Az egloshop.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

14.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja. 

 

 

15. ADATVÉDELEM

 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.egloshop.hu/adatkezelesi-tajekoztato

 

Dunakeszi, 2024. augusztus 15.